neděle 3. listopadu 2013

Shybovací deska Nadzemí.

No jak začít...když se chceš snažit zlepšit v lezení a nemáš moc času na trénink, tak zákonitě příjde na řadu otázka, že by se mrtvý prostor nad futrama dal zaplnit minimálně pro tebe velice estetickým doplňkem - shybovací deskou.

Tímto nápadem začínají klasické patálie, které pak proškolí zmiňované nadšence v tom, jak tuto taškařici jsou ochotni dotáhnou do konce. Kdysi jsem se bavil na téma shybovaček s nejpovolanějším - Svištěm a docela mě zaskočila glosa, že některým lezcům deska po zakoupení leží ve skříni, neb si ji nedokáží nad futra namontovat. Asi to nebude ojedinělý případ - výrobci desek už prodávají kotvící sady i s návodem, alá IKEA. Pochopitelně, ne každý je MacGyver nebo kutil Tim.
Druhá skupina jsou kumštýři, kteří si veškeré udělátka splichtí sami v dílně a jejich sklepy lemují nejrůznější lezecké tortury: lišty, campusy, stiskostroje - občas dosti nevalné kvality....

Když to shrneme: Desky, které seženete v obchodech jsou fakt dost děsný - (výjma firem, které tomu rozumí AIX, Kameny) najdeš v Hudy jakési bazilišky s ostrýma lištama, dirkama, které ti při prvním visu vythnou šlachz až do podpaží :) a chytů je zde tolik, že ani nevíš kam dřív šáhnout. Navíc lezci, které trénuji, mají doma každý pes jiná ves, rozdílné shybovačky a já musel překopávat a uzpůsobovat každému plány na visy až běda.

Tak jsem si řekl ty tajtrdlíku, přeci nejseš blbej ani mladej, tak něco vymysli. Chtěl jsem něco praktického: né mnoho chytů - jen to, co člověk opravdu potřebuje a bez všech těch chytovacích omáček, které jsou stále k vidění. Za méně peněz, více muziky.

A začal jsem přemýšlet na deskami, které jsem měl už pod rukou:

MOON - shybovačka dobrá, kvalitní, ale malí ostré lišty jsou moc agresivní na prolezlá bříška prstů, co ta dvojdíra uprostřed?
Metolius dřevěnná - Materiál a hlavní  madlo super, ale sériově dělané - díry mají ostřejší hrany ( lepší do 15°), drahé.
Kameny - nejvíce se mi líbila lištová deska, ale raději bych dřevo a tolik nad sebou mi příjde naprosto zbytečných.
Eva Lopez - 10 lišt s rozdíly 2mm? Nedělejte si ze mě kozinu, to jsou vyhozené peníze.
Lapis - super, ale ta cena, stejně jako Beastmakers.
AIX - poměr cena výkon fajn, ale raději dřevo.
Ocún - Využiješ 4 chyty ze 7, zbytečné...

Tak když to shrnu, ano jsou na trhu desky fajné, ale buď drahé (což mi mladí svěřenci moc nepoděkují), nebo špatné a nejsou dřevěnné, což by se mi tuze líbilo.

Já jsem chtěl:
2 chyty na rozehřátí - polozavřený úchop, otevřený úchop
2 střední (polo-otevř)
2 malé (1cm polo, 2cm otevř)
1 chyt na 1 ruku


Dopadlo to tak, že jsem ve spolupráci s kluky z A Muerte poladil kombinaci jejich lišt s malou deskou a chyty - vrtané dřevěné desky jsou moc drahé a často tlačí do šlach. Místo 3 řad chytů jsme museli zredukovat na dvě - škoda, ale deska by byla moc velká, což jsem nechtěl. Jednoruční madlo je jejich silicone 2/3 - ideální na zapojení všech prstů při jednoručním visu, i přesto že ze začátku povrch trochu kouše. Dírky na pomocné šňůrky a pověšení elektronického pípáků se hodí velice a tak jsem dnes doma pozkoušel a je to super.

Budu od kluků objednávat další kousky, tak kdo by měl zájem - napište na info@nadzemí.cz a můžeme si vymodlit hromadnou slevu, k cenám možné doobjednat za zváhodněnou cenu ´pípák Gymboss a bude sestavovat tréninky speciálně na desku, takže před vánoci je to pěkný tip na dárek. Čau Čaj.

Btw: Detaily ohledně ceny vyzjišťuji co nevidět.

1 komentář:

  1. Doplnuji jeste za AIX drevenou desku:
    http://www.holdsmarket.com/cs/trenink/421-wood-board-aix.html
    Jirous

    OdpovědětVymazat